woensdag 9 maart 2011

Spraakmakende conceptlancering: Vespa

Aangezien ik ben begonnen met een concept over elektrische scooters ga ik nu verder met de goede conceptlancering van Vespa.

Vespa is een van de meest toonaangevende scooterproducenten. Van origine is Piaggio een Italiaans merk dat in 1946 beroemd werd met de productie van scooters genaamd de Vespa. In beginsel was het doel van de Vespa een gewoon transportmiddel. Echter bleek een aantal jaar geleden dat de scooter, vooral in de Randstad, helemaal in opkomst was. Hier heeft Vespa meteen op ingespeeld door hun product opnieuw te lanceren. Dit maal niet alleen als een transport middel maar als een scooter met een gemoderniseerd uiterlijk en een bijbehorende lifestyle.

Vespa zelf omschrijft dit op haar website als volgt; door de decennia heen is Vespa een vertaling en een uitdrukking van de maatschappij geworden waarin het leeft. Op één of andere manier, in elke omgeving, is de sterkte van Vespa altijd zijn moderniteit geweest. Zijn capaciteit om veranderingen op te nemen in de maatschappij en nieuwe trends die het opnieuw definiëren in termen van mobiliteit. Vespa is altijd een boodschap geweest, een sterk idee, een metafoor voor dat alles.

Deze lifestyle is meer dan alleen een scooter. Wanneer je de Vespa website bekijkt wordt dat ook meteen duidelijk. Er straalt een heel gevoel van uit, iets waar jij je bij thuis kan voelen. Er is een hele Vespa kleding collectie opgezet. Op de website kun je jezelf wel een tijdje vermaken, je kunt meedoen aan spellen en acties en je kunt er zelfs je eigen Vespa ontwerpen.

Blijkbaar een hele sterke conceptlancering want tegenwoordig rijd het grootste deel van de inwoners van de Randstad op een Vespa en is het een waar fashion statement geworden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten